CATEGORY MANAGAMENT

Przygotowanie i przeprowadzenie pełnego procesu zarzadzania kategorią (standard ECR)

Pomagamy definiować i realizować cele biznesowe naszych Klientów poprzez wyjście na przeciw ciągle zmieniającym się oczekiwaniom kupującego
Zrozumienie potrzeb kupującego i jego wyobrażenia o kategorii w której dokonuje zakupów pozwala na określenie asortymentu i budowę ekspozycji zgodnej z tym, według jakich kryteriów podejmuje decyzje zakupowe…

Jak to robimy:

  • Koncentrujemy się na maksymalnym zaspokojeniu potrzeb detalisty
    związanych z daną kategorią
  • Przeprowadzamy optymalizację asortymentu
    w kategorii (wskazujemy najbardziej dochodowe produkty)
  • Budujemy ekspozycję
    kategorii w sposób najlepiej odpowiadający potrzebom klienta. W rezultacie kupujący znajdzie swój produkt łatwiej, szybciej, bardziej intuicyjnie – będzie lojalny wobec punktu detalisty
  • Racjonalizujemy wielkość ekspozycji
    głównej i ekspozycji promocyjnych analizując rotację i sezonowość poszczególnych marek w kategorii, w efekcie zmniejszenie koszty zapasu i ryzyko handlowe
  • Usprawniamy komunikację do pacjenta
    i działania promocyjne w kategorii

Przykład

W ramach projektu Category Management w kategorii „Leki przeciwbólowe OTC” przeprowadzonego w 2012 dla dużej Sieci Aptek:

  • Przygotowaliśmy optymalizację asortymentu
    ferowanego przez sieć (analiza potencjału poszczególnych produktów w kategorii w sieci i w rynku) w efekcie czego ilość ofertowanych produktów w kategorii zmniejszyła się o 40% zmniejszając także koszty zapasu
  • Przebudowaliśmy ekspozycję kategorii
    zgodnie z kryterium podejmowania decyzji przez kupujących i udziałami rynkowymi poszczególnych marek
  • Monitorowaliśmy wyniki
    przez pierwsze 3 miesiące, następnie po 12 i 24 miesiącach

Wynik:

Sprzedaż wartościowa w kategorii po przeprowadzeniu projektu zwiększyła się o 16% przy wzroście rynku w badanym okresie o 2%…